Atrodo, kad artėjame prie lūžio taško elektrinių transporto priemonių pardavimų srityje. „Kelly Blue Book” duomenimis, pirmąjį 2023 m. ketvirtį ankstyvieji pirkėjai įsigijo daugiau nei ketvirtį milijono elektromobilių, nors tikslius skaičius sunku nustatyti iš dalies dėl to, kad trūksta tikslių „Tesla” pardavimų duomenų. Elektromobiliai patobulėjo tiek, kad dabar jie yra praktiški daugeliui JAV pirkėjų, o JAV kiekvieną mėnesį atsiranda tūkstančiai naujų viešųjų įkrovimo stotelių. Jei dėl to svarstote, ar šie metai jums tinkami įsigyti pirmąjį elektromobilį, esate tinkamoje vietoje. Peržiūrėkite šį privalumų ir trūkumų sąrašą, kad sužinotumėte, ar dabar tinkamas laikas pradėti važinėti su akumuliatoriais.
Pliusai: Didesnis pasirinkimas
Šiuo metu JAV rinkoje parduodami 43 elektromobilių modeliai. Pasirinkimas yra didesnis nei bet kada anksčiau, o nauji modeliai pasirodo kiekvieną mėnesį. Dabar galite rinktis kelių kėbulo stilių elektromobilius: Visureigiai, sedanai, hečbekai ir pikapai. Dauguma jų yra iš pripažintų pagrindinių ir prabangių markių, o keletas pradedančiųjų automobilių gamintojų bando įsitvirtinti.
Pliusai: Didesnis nuotolio atstumas
Kol elektromobilių įkrovimo stotelių bus tiek pat daug, kiek ir degalinių, elektromobilių savininkai nerimaus dėl ridos. Manome, kad JAV važiavimo sąlygomis minimalus EPA įvertintas 200 ir daugiau mylių nuvažiuojamas atstumas yra minimalus, o praktiškai visi elektromobiliai siūlo bent jau tokį atstumą. Kai kurie pirkėjai norės 300 mylių ar daugiau, o tokių modelių yra daug. Keletas elektromobilių viršija 400 mylių nuvažiuojamą atstumą vienu įkrovimu. Kaip visada, reali rida mažėja važiuojant didesniu greičiu arba esant šaltam orui. Peržiūrėkite mūsų transporto priemonių apžvalgas, kad sužinotumėte, kaip daugelis mūsų išbandytų elektromobilių pasirodė realaus 75 km/val. greitkeliu degalų ekonomijos testo metu.
Pliusai: taupymas kiekvieną mylią
Važiuojant elektra galima sutaupyti nemažai dolerių. Pavyzdžiui, nuvažiuoti 100 mylių su 25 AG visureigiu, kai benzinas kainuoja 3,50 dolerio už galoną, kainuoja 14 dolerių. Kai vidutinė JAV elektros energijos kaina namuose yra 0,165 JAV dolerio už kilovatvalandę, nuvažiuoti tas pačias 100 mylių elektriniu automobiliu, kuris nuvažiuoja 3 mylios/kWh (101 MPGe), kainuoja vos 5,50 JAV dolerio. Jei savininkas visą elektromobilį įkrautų viešosiose greitojo įkrovimo stotelėse už vidutinę 0,35 JAV dolerio už kWh kainą, 100 mylių nuvažiuoti kainuotų tik 11,50 JAV dolerio.
Pliusai: įkrovimas namuose
Keturi iš penkių namų ūkių, kurių pajamos pakankamos naujam automobiliui įsigyti (vidutinė kaina – 48 000 JAV dolerių), turi specialią automobilių stovėjimo aikštelę už gatvės ribų, todėl labai tikėtina, kad jie gali įkrauti elektromobilį per naktį namuose, savo garaže. Taikomos tam tikros žvaigždutės: Pavyzdžiui, norint per naktį visiškai įkrauti didelį elektromobilio pikapo akumuliatorių, reikia 2 lygio 240 voltų namų įkrovimo stotelės, kurią turi įrengti elektrikas. Tačiau elektromobilių savininkai greitai pripranta prijungti savo automobilį nakčiai, kaip prijungia telefoną, ir pastebi, kad jiems patinka nesilankyti degalinėse.
Pliusai: Efektyvumas
Jei esate iš tų vairuotojų, kurie mėgsta stipriai spausti dešinįjį pedalą, jums patiks vairuoti elektromobilį. Dėl elektros variklių prigimties – gausaus sukimo momento žemais sūkių dažniais ir akimirksniu reaguojančio akceleratoriaus paspaudimo – net ir mažesnės galios elektromobiliai yra gyvybingi. Daugelis populiarių elektromobilių yra greiti kaip raumeniniai automobiliai, o yra ir daugybė itin galingų galingų elektromobilių, kurie jus prispaus prie sėdynės atlošo ir aptemdys jūsų regėjimą, nes gali brutaliai įsibėgėti.
Pliusai: Elektromobiliai yra praktiški
Elektromobilio įsigijimas gali atrodyti bauginantis, jei esate patenkintas savo dabartine dujine transporto priemone ir nesate ištyrinėjęs naujausių elektromobilių. Geriausias būdas suprasti, kaip elektromobilis tinka vairuotojo gyvenime, yra pasikalbėti su žmogumi, kuris jau turi tokį automobilį: draugu, giminaičiu, kaimynu ar bendradarbiu. Jie beveik visada pasakys, kad po savaitės ar dviejų nustojo apie jį galvoti kaip apie elektromobilį ir pradėjo jį laikyti kaip bet kurią kitą transporto priemonę, nors ir tylesnę. Priekabų vilkimas išlieka elektromobilių trūkumas, nes dėl to labai sumažėja jų rida, tačiau kitais atžvilgiais elektromobiliai gali patenkinti milijonų JAV vairuotojų ir jų šeimų poreikius.
Pliusai: Mokesčių lengvatos išperkamajai nuomai
Dar visai neseniai daugeliui elektromobilių buvo taikoma iki 7500 JAV dolerių federalinė mokesčių lengvata. Pernai rugpjūtį priimtas Infliacijos mažinimo įstatymas pakeitė šias taisykles. Įstatymo projektas sumažino elektromobilių, kuriems gali būti taikoma mokesčių lengvata, skaičių iki keleto JAV pagamintų elektromobilių, kuriuose naudojami iš patvirtintų šalių gauti akumuliatorių mineralai ir Šiaurės Amerikoje surinkti elementai bei akumuliatorių blokai. Tačiau apribojimai netaikomi elektromobiliams, kurie yra nuomojami, o ne iš karto perkami, nepriklausomai nuo to, kur šie automobiliai ar jų akumuliatoriai yra pagaminti. Taip yra todėl, kad išperkamoji nuoma laikoma prekybininko ir išperkamosios nuomos bendrovės komerciniu sandoriu. Klientai seka paskui pinigus, ir šiais metais sparčiai išaugo elektromobilių išperkamoji nuoma. Tačiau saugokitės: prekiautojai neprivalo perduoti mokesčių lengvatos lizingo gavėjui, o kai kurie to nedaro. Todėl prieš pasirašydami išperkamosios nuomos sutartį patikrinkite skaičius ir įsitikinkite, kad gausite visą kredito vertę.
Pliusai: Mažesnės paskatos elektromobilių pirkėjams
Kaip minėta pirmiau, dėl IRA pirkėjai, norintys įsigyti elektromobilį, atsidūrė sunkioje finansinėje padėtyje, nes tik nedideliam skaičiui elektromobilių gali būti taikoma federalinė mokesčių lengvata, jei jie yra įsigyjami. Jei nusprendėte įsigyti modelį, kuriam vis dar taikoma mokesčių lengvata, rinksitės iš daug mažesnio transporto priemonių rinkinio. Deja, yra tik viena išeitis, kuri leis pasinaudoti mokesčių lengvata visiems rinkoje esantiems elektriniams automobiliams: vietoj to, kad pirktumėte, turėsite nuomotis.
Trūkumas: maža pasiūla
Nuo 2020 m. automobilių pramonės tiekimo grandinę aukštyn kojomis apvertė pasaulinė COVID-19 pandemija. Kai kurių elektromobilių modelių vis dar trūksta, o pardavėjai dažnai juos pabrangina, kaip ir greitai parduodamus benzininius modelius. Dabar tai nėra tokia didelė problema kaip prieš 18 mėnesių, tačiau vis dar negalima būtinai užeiti į saloną, išsirinkti elektromobilį iš daugybės modelių, stovinčių už jo nugaros, ir tikėtis, kad už jį sumokėsite lipduko kainą arba mažiau. Pramonės analitikai mano, kad tokia padėtis išliks iki 2024 m.
Trūkumas: atsiras daugiau naujų modelių
Viena iš priežasčių, kodėl reikėtų atidėti pirkimą dabar, yra ta, kad per ateinančius kelerius metus JAV pirkėjai galės rinktis iš dešimčių daugiau elektromobilių nei dabar. Kiekvienas automobilių gamintojas atskleidė naujų elektromobilių modelių planus, todėl jei nėra norimo tipo elektromobilio, palaukite dvejus ar trejus metus ir galbūt atsiras. Vienas iš pavyzdžių: paskelbta, kad iki 2025 m. bus parduodama pusė tuzino visiškai naujų elektrinių trijų eilių šeimyninių visureigių. Tačiau, kita vertus, horizonte visada atsiras daugiau naujų elektromobilių, kurie vilios dar šiek tiek palaukti.
Trūkumas: didesnės kainos
Važinėdami elektra varomu automobiliu sutaupote nemažai pinigų už kiekvieną nuvažiuotą kilometrą (žr. pirmiau), tačiau daugumos jų kainos yra didesnės nei panašių benzininių transporto priemonių. Analitikai tikisi, kad elektromobilių kainos ilgainiui susilygins su benzininių automobilių kainomis, nes elektrinių modelių bus pagaminta daugiau, o konkurencija elektromobilių srityje stiprės, tačiau ši situacija nėra neišvengiama.
Trūkumas: kai kuriems sunku įkrauti
Elektromobilių įkrovimas namuose, paprastai atliekamas per naktį, yra slaptas elektromobilių padažas. Tai paprasta ir patogu, be to, važiuojant vietoje nereikia lankytis viešosiose įkrovimo stotelėse. Tačiau daugeliui amerikiečių, gyvenančių daugiabučiuose, kurie automobilius stato gatvėje arba atvirose aikštelėse, įkrovimas namuose neįmanomas. Vis daugiau į darbą važiuojančiųjų į darbą gali įkrauti automobilį darbe, taip pat galima naudotis viešosiomis įkrovimo stotelėmis, esančiomis pėsčiomis nuo namų. Tačiau dar neturime visų atsakymų į galvosūkį, kaip suteikti įkrovimo galimybes daugiabučių gyventojams, norintiems turėti elektromobilį.