Ryšių su klientais valdymas arba trumpai tariant CRM (angl. Customer Relationship Management), yra automatizavimo įrankis ar programa, padedanti įmonei palengvinti pardavimų, marketingo bei klientų aptarnavimo procesus ir jų valdymą. Programa padeda užmegzti ilgalaikius ryšius su klientais, o tai savo ruožtu skatina lojalumą.
Iš esmės, CRM sukuria naudotojo sąsają duomenims rinkti, kuri padeda įmonėms atpažinti klientų elgesį ir bendrauti su jais prisitaikant prie jų besikeičiančių poreikių. Praktika rodo, kad kuo geriau įmonė gali valdyti savo ryšius su klientais, tuo sėkmingesnė ji tampa. Todėl vis labiau populiarėja CRM sistemos, kurios veiksmingai ir efektyviai padeda spręsti kasdienio bendravimo su klientais problemas.
Diegti CRM galima ne tik tada, kada įmonė pastebi didžiulį nuosmukį ir nebežino ko griebtis, bet ir norint įvykdyti viso to prevenciją. Tačiau, jei įmonė jau ilgus metus vykdo veiklą, neturi ryšių su klientais sistemos ir pastebi bent vieną iš šių ženklų – verta susimąstyti.
Vienas iš ženklų yra mažėjantys pardavimai. Ryšių su klientais valdymo sistema gali padėti skirstyti, analizuoti ir nustatyti prioritetus, kad pardavimų skyrius galėtų sutelkti dėmesį į juos ir greitai bei efektyviai pateikti tikslius atsakymus klientams. Tai reiškia, kad tuo tarpu aptarnavimo komanda turėtų informaciją, reikalingą pardavimams maksimizuoti. Reikiami veiksmai gali reikšti ir geresnį klientų aptarnavimą, klientų pasitenkinimą bei lojalumą.
Dažnas reiškinys, kad įmonei laikas pagalvoti apie ryšių su klientais valdymo sistemą yra rinkodaros ir pardavimų skyrių nebendradarbiavimas ar nesusikalbėjimas. Kai įmonė įdiegia tokią sistemą, kurioje informacija apie klientus yra sisteminama, analizuojama ir matoma visiems skyriams yra ženkliai lengviau atrasti veiksmingus sprendimus.
Taip pat, jei įmonei sunku sudaryti prognozes, gali reikšti, kad rengiamos ataskaitos yra netikslios. Ataskaitų netikslumas reiškia klaidingą planavimą bei prognozavimą. Kokybiška CRM sistema renka ir saugo duomenis duomenų bazėje, kurie yra tikslūs, prieinami realiu laiku ir gali padėti geriau atlikti ateities prognozes.
Taigi, ryšių su klientais valdymo sistemos gali padėti išspręsti daug problemų, kas liečia klientus ir jų poreikius. Jei pastebėjote, kad bent vienas iš apibūdinimų atspindi jūsų įmonę – apsvarstykite galimybę apie CRM diegimą, kuris padės sutvarkyti ne vieną įmonę užklumpančią problemą. Kreipkitės į DINETA.EU dėl CRM ir kitų verslo valdymo sistemų įdiegimo.