Faktai rodo, jog tolimųjų reisų vairuotojams Vokietijoje yra vienos iš palankiausių sąlygų dirbti. Čia jiems garantuojamas stabilus ir ilgalaikis darbas. Kadangi Vokietijoje verslo plėtrai yra pačios palankiausios sąlygos, čia nuolat buvo, yra ir bus reikalingi vilkikų darbuotojai.
Kokioje šalyje daugiausiai trūksta tolimųjų reisų vairuotojų?
Pačios mėgstamiausios tarp ieškančių darbo tolimųjų reisų vairuotojų yra šios šalys – tai Vokietija, Olandija ir Belgija. Kaip rodo šių dienų statistiniai duomenys, Vokietijoje trūksta iki 60 tūkstančių vairuotojų. Jų reikia tiek daug, tad Vokietija nepajėgi išsilaikyti vien savais žmogiškaisiais ištekliais, todėl mielai pasiūlomas darbas ir užsieniečiams.
Kokius krovinius perveža Vokietijoje dirbantys tolimųjų reisų vairuotojai?
Tolimuosiuose pervežimuose dirbantiems vairuotojams tenka gabenti maisto produktus, metalo ir medienos žaliavas, buitinę techniką bei kitas eksportuojamas arba importuojamas prekes.
Itin gero atlyginimo gali tikėtis autovežių vairuotojai, kurie iš Vokietijos į Lietuvą bei kitas Europos šalis veža automobilius. Už šį darbą solidžiai mokama todėl, kad šios rūšies kroviniai yra laikomi labai brangūs, o jų gabenimas iš vairuotojo reikalauja ypatingo profesionalumo.
Ko reikia, kad galėtum tapti tolimųjų reisų vairuotoju?
Norint tapti tolimųjų reisų vairuotoju, pirmiausiai reikia turėti B kategorijos vairuotojo pažymėjimą, o tada jei esate ne jaunesnis kaip 24 metų amžiaus, tada jums dar reikia įgyti CE kategoriją, kuri yra reikalinga vairuojantiems sunkvežimius su priekaba.
Šiai kategorijai įgyti kursai trunka porą savaičių, o važiavimo tobulinimui reikia skirti keliolika valandų. Po kursų yra laikomas teorijos ir praktikos egzaminas. Pageidaujantiems dirbti užsienyje CE kategorijos vairuotojams patariama turėti bent minimalias užsienio kalbos žinias.
Kokių darbo taisyklių turi laikytis vilkikų vairuotojai?
Nors vilkiką vairuoti leidžiama ir vienam vairuotojui, tačiau į tolimus reisus įprastai išleidžiami tik du vairuotojai, kurie pagal numatytas taisykles privalo laikytis 30 darbo valandų ciklo. Juo vadovaujantis kiekvienam vairuotojui leidžiama be pertraukos vairuoti ne daugiau devynių valandų, kas puspenktos valandos darant poilsio pertraukėles. O dirbti iš eilės leidžiama tik šešias dienas per savaitę, septintoji diena būtinai turi būti skirta pilnaverčiam poilsiui.